Luisteren lijkt vanzelfsprekend. Maar hoor jij écht wat de ander nodig heeft?
In de hectiek van de zorg is écht luisteren soms het eerste dat sneuvelt. Toch is het net dé sleutel tot betere zorg, minder misverstanden en sterkere verbinding met patiënten/bewoners en collega’s.
Effectief luisteren is meer dan een vaardigheid; het is een fundament voor sterke communicatie en betere zorg. Tijdens deze sessie ontdek je de kracht van luisteren en leer je het verschil tussen passief, empathisch en evaluerend luisteren. We gaan in op de valkuilen van evaluerend luisteren in de zorgsector en hoe je deze kunt vermijden.
Deze workshop biedt je niet alleen kennis, maar ook ruimte voor zelfreflectie en het opstellen van een persoonlijk actieplan. Zo ga je met concrete inzichten naar huis en kun je de volgende dag al veranderingen doorvoeren in je manier van luisteren. Als zorgverlener ga je niet alleen beter luisteren, maar creëer je ook een diepere verbinding met de mensen die je helpt én met je collega's.
Met praktijkvoorbeelden, reflectie en een persoonlijk actieplan krijg je niet alleen inzicht, maar ook tools om meteen anders te gaan luisteren.
Na deze vorming:
Resultaat: minder frustratie, meer verbinding, betere zorg
Tijdens deze vorming komen volgende onderwerpen aan bod:
Syllabus, vormingsattest, koffie en dranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 08:45u
Muizendries 35, 9070 Destelbergen