Goed samenwerken met collega’s op de afdeling maakt het werk een stuk plezieriger. Maar soms ontstaat er, vaak uit eigen onzekerheid, onvrede over een situatie. Mensen geven kritiek op elkaar en dat gebeurt niet altijd rechtstreeks maar achter iemands rug.
Ontdek de werking van roddelen en de potentieel schadelijke gevolgen ervan in onze opleiding ‘Roddelen ontcijferd: een weg naar positieve communicatie'.
Deze opleiding biedt inzichten en praktische tips om effectief om te gaan met roddelgedrag, waardoor je beter voorbereid bent om een positieve en gezonde communicatiecultuur te bevorderen. We staan in deze opleiding ook stil bij de uitwerking van een beleid binnen de organisatie en de vertaling op teamniveau.
Na deze vorming
Ben je in staat om roddelgedrag te herkennen en om te zetten in constructieve communicatie
Heb je de nodige handvaten om roddelen te voorkomen en een positieve, respectvolle werkcultuur te bevorderen
Tijdens deze vorming komen volgende onderwerpen aan bod:
Waarom roddelen mensen? Gevolgen, gevaren, impact op individuen, de samenwerking en de organisatie
Wie ben jij?
Signalen en patronen van roddelgedrag herkennen
Hoe omgaan met roddels?
Hoe confronteer je iemand die roddelt
Het uitwerken van een beleid tegen roddelen in de organisatie
Het bieden van ondersteuning aan medewerkers die het slachtoffer zijn
Praktijkoefeningen en actieplan
Directie, hoofdverpleegkundigen, hoofd paramedici, stafmedewerkers, kwaliteitsverantwoordelijke,...
Leidinggevenden die niet in aanmerking komen voor functiecomplement kunnen ook deelnemen aan deze vorming.
Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 08:45u
Muizendries 35, 9070 Destelbergen