Laat leidinggevenden het beste uit hun team halen door hun zelfinzicht te verbeteren
Het lijkt alsof we allemaal drukker zijn en steeds meer moeten doen. Dit heeft invloed op ons algemeen welbevinden en op de werksfeer en werkeffectiviteit. De uitdaging is niet sneller maar slimmer te werken.
Persoonlijke effectiviteit gaat over het beste uit jezelf halen en gaat hand in hand met leiderschap, effectief communiceren, plannen en organiseren. Zodra je dit zelf goed kan, kun je het beste uit je team halen.
In een team werken is boeiend en verrijkend maar niet eenvoudig. Teamleden nemen soms standpunten in die afwijken van de mening van anderen of van de visie van de organisatie. Het is niet omdat je met goede bedoelingen iets doet dat het daarom goed is.
Leiding geven is vandaag de dag niet evident. Verschillende generaties én verschillende visies samen op de werkvloer met de neuzen in dezelfde richting krijgen vraagt aandacht, enthousiasme en energie maar vooral inzicht. Inzicht in jezelf, inzicht in de ander.