Goed samenwerken met collega’s op de afdeling maakt het werk een stuk plezieriger. Maar soms ontstaat er, vaak uit eigen onzekerheid, onvrede over een situatie. Mensen geven kritiek op elkaar en dat gebeurt niet altijd rechtstreeks maar achter iemands rug.
Ontdek de werking van roddelen en de potentieel schadelijke gevolgen ervan in onze opleiding ‘Roddelen ontcijferd: een weg naar positieve communicatie'.
Deze opleiding biedt inzichten en praktische tips om effectief om te gaan met roddelgedrag, waardoor je beter voorbereid bent om een positieve en gezonde communicatiecultuur te bevorderen.
Doel
De doelstelling van deze opleiding is om medewerkers bewust te maken van de negatieve impact van roddelen op de werkvloer. We staan stil hoe we roddelen kunnen voorkomen en een positieve, respectvolle werkcultuur kunnen bevorderen. Aan het einde van deze opleiding zullen deelnemers de kennis en vaardigheden hebben om roddelen effectief te herkennen, te voorkomen en aan te pakken.
Inhoud
Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod.
Definitie en voorbeelden van roddelen
Waarom roddelen?
Wie ben jij??
Hoe omgaan met roddels?
Hoe effectief reageren op roddels
Het opstellen van actieplannen om roddelen te voorkomen
Werkvorm
De vorming verloopt interactief en is gericht op uitwisseling tussen alle deelnemers en een actieve inbreng van iedereen.
Doelgroep
Alle medewerkers die meer inzicht willen krijgen in 'roddelen'.
Praktisch
Syllabus en vormingsattest inbegrepen
Deze sessie gaat online door. We kregen reeds fijne feedback. Lees meer over onze aanpak bij online vormingen.
ONLINE, 9070 Destelbergen