Kwaliteit aan het woord - inhouse
Kom terug op de voorgrond en waarborg met een frisse blik de kwaliteit van zorg binnen jouw organisatie. Laat kwaliteitsdenken (nog meer) op de werkvloer doordringen en til de zorg in jouw organisatie naar een hoger niveau.
Ga actief aan de slag tijdens 4 intervisiemomenten
- Meer leren over je vak en de manier waarop anderen dit uitvoeren
- Praktijkgerichte situaties bespreken
- Anticiperen op situaties
- Hoe zorg ik ervoor dat de procedures actueel zijn en blijven
- Hoe zorg ik ervoor dat de procedures ook in praktijk worden omgezet
- Wanneer hebben we écht bruikbare procedures
- Je eigen kwaliteitshandboek en procedures
- Je eigen werkvoorschriften
- Je eigen kwaliteitsplannen
Tips om:
- Niet enkel een kwaliteitshandboek in de kast te hebben
- Actieve, levendige procedures te hebben
- Een vertaalslag naar de werkvloer te maken
- Een kwaliteitsplan op te maken
- Je rol als kwaliteitscoördinator volledig tot zijn recht te laten komen
Zicht op:
- Wat inspectie en wetgeving verwacht
- Hoe je SMK’s kan verwerken in de procedures
- Wanneer je beter werkvoorschriften gebruikt
Deze kwaliteitsintervisies worden inhouse georganiseerd.