Agressie, hoe de-escalerend werken

Agressieve incidenten komen helaas steeds vaker voor in de context van hulpverlening. Onze opleiding richt zich op de fundamentele principes van hoe we een potentieel escalerende situatie kunnen omkeren naar een beheersbaar conflict waar we mee kunnen werken. 

Deze opleiding biedt praktische richtlijnen om destructieve agressie te voorkomen en benadrukt het belang van de-escalerend handelen op alle niveaus binnen de organisatie.

Samengevat, leren we u hoe u effectief kunt de-escaleren, een essentiële vaardigheid in de hulpverlening.

 

Doel

Na het volgen van deze vorming heb je zicht op  het belang, de basisprincipes, het denkkader en het discours van de-escalerend werken. 

Na het volgen van deze vorming heb je zicht op  het belang, de basisprincipes, het denkkader en het discours van de-escalerend werken. 

Er wordt tijdens de opleiding gereflecteerd over de toepasbaarheid in de eigen organisatie.

​Programma

Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod:

  • Definiëring van het begrip de-escalerend werken

  • Hoe omgaan met dreigende escalatie

  • Het discours van de-escalerend werken

  • De verschillende fasen van de-escalerend werken

  • Hoe de-escalerend werken te verankeren in de organisatiestructuur

 

​​Doelgroep

Alle medewerkers in de zorg- en welzijnssector

 

Praktisch

Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.

Ontvangst vanaf 08:45u

 

Deelnemers aan deze vorming hadden ook interesse in

Agressie, hoe de-escalerend werken

09:00 - 15:30
16
jan

Muizendries 35, 9070 Destelbergen

200 ex. BTW