Agressie, hoe de-escalerend werken
Agressieve incidenten komen helaas steeds vaker voor in de context van hulpverlening. Onze opleiding richt zich op de fundamentele principes van hoe we een potentieel escalerende situatie kunnen omkeren naar een beheersbaar conflict waar we mee kunnen werken.
Deze opleiding biedt praktische richtlijnen om destructieve agressie te voorkomen en benadrukt het belang van de-escalerend handelen op alle niveaus binnen de organisatie.
Samengevat, leren we u hoe u effectief kunt de-escaleren, een essentiële vaardigheid in de hulpverlening.
Na het volgen van deze vorming heb je zicht op het belang, de basisprincipes, het denkkader en het discours van de-escalerend werken.
Na het volgen van deze vorming heb je zicht op het belang, de basisprincipes, het denkkader en het discours van de-escalerend werken.
Er wordt tijdens de opleiding gereflecteerd over de toepasbaarheid in de eigen organisatie.
Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod:
Definiëring van het begrip de-escalerend werken
Hoe omgaan met dreigende escalatie
Het discours van de-escalerend werken
De verschillende fasen van de-escalerend werken
Hoe de-escalerend werken te verankeren in de organisatiestructuur
Alle medewerkers in de zorg- en welzijnssector
Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 08:45u