Vragen stellen is een essentieel onderdeel van coachen. Goede vragen leiden tot een gestructureerd gesprek waardoor de medewerker zich bewuster wordt van zijn/haar eigen functioneren. Effectief coachen is de juiste vragen stellen én ook (durven) doorvragen.
Door het stellen van de ‘juiste vragen’ probeer je te achterhalen wat de persoon eigenlijk bedoelt. Bij vaagheden, subjectieve uitspraken of formuleringen met ‘moeten’ of ‘kunnen’ maak je zo de informatie nauwkeuriger of concreter
Door vragen te blijven stellen, zet je de medewerker aan tot reflectie en kunnen gedachten, overtuigingen en patronen duidelijk worden.
Doel
Ontdek hoe je als coach op een professionele manier de juiste vragen stelt op het juiste moment en op die manier je vaardigheden verbeterd en heert anderen te helpen groeien, ontwikkelen en hun doelen bereiken.
Programma
Tijdens deze opleiding komen volgende onderwerpen aan bod:
Doelgroep
Leidinggevenden, hoofdverpleegkundigen, directie, hoofdparamedici
Leidinggevenden die niet in aanmerking komen voor functiecomplement kunnen ook deelnemen aan deze vorming.
Praktisch
Syllabus, vormingsattest, lunch, koffie en dranken inbegrepen.
Ontvangst vanaf 08:45u
Muizendries 35, 9070 Destelbergen