Interim management
Anker is een sterke speler binnen de zorgsector voor professionele, tijdelijke invulling van leidinggevende of strategische functies binnen een organisatie.
Via interimmanagement brengen we ervaring in huis, met een sterke kennis van de zorgcontext. Iedereen binnen Anker is namelijk zelf actief geweest als leidinggevende. We zetten sterk in op respect, veiligheid en vertrouwen. Tover een vacuüm of tegenslag om in een succesverhaal binnen jouw organisatie. Want vergeet nooit: problemen zijn ook kansen. Verandering is niet evident maar geeft ademruimte en perspectief.
Interim management via Anker
Plotse afwezigheid van een leidinggevende voor bepaalde tijd? Een vacature die niet onmiddellijk ingevuld raakt? Op zoek naar specifieke expertise voor een bepaald project?
Zet in op continuïteit en kwaliteit door tijdelijk een manager op de werkvloer in te schakelen die snel inzetbaar is, voor een gerichte opdracht en gedurende een afgebakende periode.
Anker heeft deze troeven en knowhow in huis en kan jouw organisatie een interim manager garanderen die bekend is met de sector, een praktische visie heeft op trends en ontwikkelingen, kansen en oplossingen ziet voor de vraagstukken binnen de organisatie en vooral samen met alle actoren aan de slag gaat.


Wanneer zet je de stap om een Anker leidinggevende in te zetten?
Bij afwezigheid van een leidinggevende slaagt een organisatie er vaak in om alles draaiende te houden en het takenpakket van de ontbrekende collega (gedeeltelijk) over te nemen.
Dit vraagt echter flexibiliteit en vooral extra energie en bij langdurige afwezigheid kan dit doorwegen. Bovendien kunnen we dit niet blijvend verlangen en zijn er vast wel belangrijke taken die naar de achtergrond verdwijnen.
Bij afwezigheid van de directie of een leidinggevende (hoofdverpleegkundige, zorgcoördinator, teamcoach) biedt een Anker expert ondersteuning op verschillende domeinen:
verder opvolgen van lopende projecten volgens de visie en afspraken van de organisatie en conform de regelgeving.
opnemen van specifieke taken waarvan de kennis onvoldoende in huis is of om collega's te ontlasten.
aanwezigheid op specifieke afdelingen om het team te ondersteunen, op te volgen en versterken. Op die manier voelt het team zich niet in de steek gelaten en ervaren ze erkenning voor de geleverde inzet.

Niet enkel bij langdurige ziekte maar ook ...
als er nog geen geschikte opvolger is voor de onlangs vertrokken directeur.
als er een expert nodig is voor een bepaald project en de expertise hiervoor binnenshuis beperkt is.
als er extra hulp nodig is in een periode van drukte of grote veranderingen binnen de organisatie.
Onze troeven op een rijtje
Als je kennis van buiten naar binnen brengt, reken je terecht op de meerwaarde die tijdelijke interim managers kunnen bieden. Onze Anker managers:
- zijn experten in hun vak, met vele jaren praktijkervaring.
- bieden begeleiding op maat en zijn ook coach en ondersteuner.
- zijn praktijkgericht, daadkrachtig en resultaatgericht.
- zorgen voor draagvlak en vertrouwen bij medewerkers.
- zijn creatief en denken out of the box.
- werken met een frisse kijk op de situatie.
- denken ook mee op lange termijn.
We spreken taken en verantwoordelijkheden vooraf door en gaan regelmatig met jou, als opdrachtgever, in overleg. We luisteren naar en communiceren met de medewerkers, bewoners en familie. Communicatie en transparantie zijn sleutelwoorden.
