Kennis van buiten naar binnen brengen
Bij afwezigheid van een leidinggevende slaagt een organisatie er vaak in om alles draaiende te houden en het takenpakket van de ontbrekende collega (gedeeltelijk) over te nemen.
Dit vraagt echter flexibiliteit en vooral extra energie en bij langdurige afwezigheid kan dit doorwegen. Bovendien kunnen we dit niet blijvend verlangen en zijn er vast wel belangrijke taken die naar de achtergrond verdwijnen.
Bij afwezigheid van de directie of een leidinggevende (hoofdverpleegkundige, zorgcoördinator, teamcoach) biedt een Anker expert ondersteuning op verschillende domeinen:
verder opvolgen van lopende projecten volgens de visie en afspraken van de organisatie en conform de regelgeving.
opnemen van specifieke taken waarvan de kennis onvoldoende in huis is of om collega's te ontlasten.
aanwezigheid op specifieke afdelingen om het team te ondersteunen, op te volgen en versterken. Op die manier voelt het team zich niet in de steek gelaten en ervaren ze erkenning voor de geleverde inzet.
als er nog geen geschikte opvolger is voor de onlangs vertrokken directeur.
als er een expert nodig is voor een bepaald project en de expertise hiervoor binnenshuis beperkt is.
als er extra hulp nodig is in een periode van drukte of grote veranderingen binnen de organisatie.
Als je kennis van buiten naar binnen brengt, reken je terecht op de meerwaarde die tijdelijke interim managers kunnen bieden. Onze Anker managers:
We spreken taken en verantwoordelijkheden vooraf door en gaan regelmatig met jou, als opdrachtgever, in overleg. We luisteren naar en communiceren met de medewerkers, bewoners en familie. Communicatie en transparantie zijn sleutelwoorden.