Patient Empowerment, ontdek de meerwaarde
Patient empowerment als grondslag voor gelijkwaardigheid in relatie zorgvrager-zorgverstrekker zit in 1000 kleine dingen. Ontwikkel en veranker een basisattitude om alle stappen in het zorgproces in een gelijkwaardige relatie tussen zorgvrager en zorgverstrekker te laten verlopen.
Hoe kunnen we als zorgverstrekker en zorgorganisatie de randvoorwaarden voor patient empowerment ondersteunen? Je ontdekt het in deze opleiding
In deze workshop ontdek je hoe je aan de hand van 1000 kleine dingen als zorgverstrekker een ondersteunende factor kan zijn in het proces van patient empowerment. En dat leidt tot een gelijkwaardige relatie tussen zorgvrager en zorgverstrekker.
Aan de hand van realistische voorbeelden uit de praktijk gaan we dieper in op
- De definitie van ‘patient empowerment’
- Luistervaardigheden: heb aandacht, volg en spiegel.
- Zelfmanagement, zelfbehandeling, eigenaarschap en de actieve rol in het gezondheidsproces van de zorgvrager
- De rol van de zorgverstrekker in de gelijkwaardige relatie zorgverstrekker-zorgvrager, gelinkt aan het zorgsysteem.
Directie, bestuur, artsen, verpleegkundigen, zorgkundigen, paramedici, sociale diensten, ondersteunende diensten,...
Syllabus en vormingsattest inbegrepen
Deze sessie gaat online door. We kregen reeds fijne feedback. Lees meer over onze aanpak bij online vormingen.